Krea-tørke og emo-Lotte

Her skulle have været et indlæg om, hvor kampnederen det er at gå igennem en krea-tørke, hvor minus inspiration indfinder sig. Jeg havde faktisk skrevet et indlæg, hvor jeg brokkede mig over, at alt, jeg tegnede, lignede lård og noget, jeg havde lavet 100 gange før. Men der er to grunde til, at jeg droppede indlægget:

Det blev simpelthen for emo. Og efter at have skrevet udkastet, blev jeg faktisk svært inspireret.

Uh, se mig, emo og uinspireret med te og tom blok. Get over yourself, dame!

Uh, se mig, emo og uinspireret med te og tom blok. Get over yourself, dame!

I stedet kan jeg jo skrive lidt om, hvad jeg normalt gør, når inspirationen udebliver. For jeg kan mærke, at min hjerne har brug for at udfolde sig kreativt, ellers bliver jeg småstresset og en grøntsag, der ikke gør andet end at sove og gå på arbejde. Og lidt for lidt af det første og lidt for meget af det sidste.

Zendoodles hev mig ud af tørken denne gang, og det er da også min go-to løsning. Det er nemt, uforpligtende og giver ret gode resultater med minimal indsats. Jeg har tidligere prædiket zendoodles her. Prøv det før din nabo!

Jeg har endelig formået at lave en ikke-firkantet zendoodle - er ret tilfreds med resultatet!

Jeg har endelig formået at lave en ikke-firkantet zendoodle – er ret tilfreds med resultatet!

Jeg henter også ret meget inspiration på Pinterest og Instagram. Jeg er dog slem til mest at kigge på mit eget feed og bruger ikke søgefunktionen/hashtags nok. På Pinterest kan man søge ret specifikt under “diy & crafts”. På Instagram er det altid klasse at tjekke hashtags som #diy #crafts #drawing #hama eller hvad du nu interesserer dig for. Du kan følge mig på Pinterest her og Instagram her.

Jeg har stadig meget lyst til at tegne, men jeg skal også snart prøve noget nyt. Jeg har en klump ler, og jeg er ikke bange for at bruge det! (ok, lidt bange…)

 

Skriv en kommentar